Založ si blog

Východ a západ Slovenska takmer spojený diaľnicou.

Väčšina obyvateľov našej krajiny vníma diaľnicu rozporuplne. Niektorí sú radi, že môžu prejsť väčšiu vzdialenosť rýchlejšie a omnoho bezpečnejšie ako po klasických cestách prvej triedy. Predsa len, na týchto cestách býva štatisticky viac nehôd ako na diaľnici. Časť obyvateľov vníma diaľnicu vyslovene negatívne. Napríklad preto, lebo im v niektorých úsekoch vedie popred okná alebo ponad záhradu a obrala ich o majetok.

Mnoho ľudí verí, že diaľnica v ich regióne zvýši životnú úroveň v meste aj okolí, priláka investorov, odstráni regionálne rozdiely a zvýši zamestnanosť. Predsa len každý investor je rád, keď môže využiť diaľnice pre logistiku svojho podniku. Ušetrí čas a tým aj peniaze.

mapa_siet_12_2015

Osobne vidím v diaľniciach veľký potenciál. Každý deň mi šetria čas pri ceste do práce a späť a urýchľuje mi cestu do iných regiónov Slovenska. Asi pred 3 rokmi som cestoval z Bratislavy cez Žilinu, kde som sa zdržal, a následne som pokračoval do Košíc. Cesta z BA do ZA mi trvala cca dve a pol hodinky po diaľnici v pohodovom tempe. Po vybavení vecí v ZA som sa vydal na cestu do Košíc za rodinným známym na víkend. Cesta zo ZA do KE mi trvala vyše 5,5 hodiny. Celkovo som v aute strávil viac ako 9 hodín. Čo sa podpísalo na únave a bol som zrelý akurát tak do postele. Nedávno som tiež išiel, ale kratšiu trasu zo Žiliny tiež do Prešova, trvalo mi to len 2,5 hodiny po diaľnici s novootvorenými úsekmi. Samozrejme jednalo sa o úsek diaľnice od Ružomberka po Prešov. Cesta bola v super stave (samozrejme keď je nová), lepšie sa mi išlo a hlavne som sa cítil aj bezpečnejšie.

 

Taktiež od nového roka 2016 som si skúsil platbu za diaľničnú známku po novom. Musím uznať, že ma prekvapila rýchlosť vybavenia a potvrdenia platby, dokonca možno rýchlejšie ako v niektorých e-shopoch. Celkovo ide o moderný spôsob, kúpite si ju hocikedy z pohodlia domova, bez toho aby ste museli niekam behať. No najviac sa mi poľubuje to, že nemusím už viac oškrabávať tie staré diaľničné známky, keďže som to väčšinou robil v januári v pekelnej zime. Pre tých, čo sa boja online platieb, tí samozrejme môžu využiť terminály a stále platí možnosť kúpy na čerpacích staniciach. Stačí naraziť na ochotný personál, čo sa nemusí vždy podariť. Osobne ma prekvapilo, že sa mi nepodarilo nainštalovať aplikáciu(e-znamka) na svoj smartfón, pretože mi vypísalo hlásenie, že túto aplikáciu moje zariadenie nepodporuje. Nedalo mi to a skúsil som to na staršom tablete so starším OS. Na tom sa mi to podarilo nainštalovať, ale funkčnosť nula bodov. Viacerí s tým majú problémy, ale dúfam, že sa to rozbehne, predsa len vývojári sa s tým určite v najbližšej dobe pohrajú a vychytajú chybičky krásy.

Tak aby som to celé zhrnul, som rád že sa otvárajú nové úseky. Myslím, že ďalšou výhodou je aj nový spôsob platenia a realizácie samotných diaľničných známok. Považujem to za veľký úspech Róberta Fica a strany SMER-SD a dúfam, že v takomto nastavenom tempe sa bude aj naďalej pokračovať. Predsa len, keby to niektoré vlády nezastavili, už sme mohli mať diaľničné spojenie východ – západ Slovenska dávno hotové.

 

Smeráci rozbehli oslavy MDŽ vo veľkom štýle

10.03.2017

Už je z toho tradícia. Vtipy o ženách či historky z mladosti. Aj tento rok smeráci štartujú šnúru osláv Medzinárodného dňa žien. Ako sa vyjadrila centrála strany: „Strana SMER – SD oslavuje Medzinárodný deň žien pravidelne a to bez ohľadu na to, či je vo vláde alebo nie.“ Tento rok na fanúšikov strany čakala jedna veľká zmena. Mítingy moderoval [...]

Starý most konečne dostane nový šat

10.03.2017

V tomto článku sa budem venovať starému mostu, ktorý spája centrum Považskej Bystrice a mestkú časť Orlové. Most je dlhodobo v zlom technickom stave, čo je možné poznať už samotným prejazdom. Rekonštrukcia je v pláne na tento rok. Tento most má bohatú históriu, začal sa budovať v roku 1930, súčasne s výstavbou Zbrojovky. Stavba bola v priebehu leta 1935 prakticky [...]

„Transparentný“ a obyčajný človek Igor Matovič.

22.02.2016

V poslednej dobe médiá poskytujú veľa informácií hlavne o dvoch pánoch, a to o súčasnom premiérovi a predsedovi strany Smer – SD Róbertovi Ficovi a o predsedovi strany Obyčajných ľudí Igorovi Matovičovi. Keďže o Róbertovi Ficovi si prečítate v každom druhom článku, dnes krátko rozoberiem len Igora Matoviča. Pripomeňme si jeho históriu, kde vlastne začal [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 46569x
Priemerná čítanosť článkov: 5174x

Autor blogu

Kategórie